onsdag 19 oktober 2011

every single moment you're not here

Jag tror inte att jag är den ända som har märkt att nästintill allting för många tjejer är en tävling. Allting handlar om perfektion, det är vad folk strävar efter. Vi ska vara perfekta inför killen vi tycker om, inför tjejen vi tror är bättre eller snyggare än oss själva osv.
Men varför sträva efter något som redan finns där?
Det vi måste inse är att allting egentligen handlar om att inte vara perfekt, om att vara sig själv. För let's face it, ingen är perfekt. Alla har sina egna fel och komplex. ALLA. Och jag tror inte att en enda människa på denna jord aldrig gått förbi en spegel och tänkt på att dom vill ha mindre näsa, smalare lår, finare hy osv osv.
Being imperfect is being you, and you is pretty amazing and perfect!
Och när det gäller den dära killen som du så gärna vill vara perfekt inför. Okej, jag förstår man är kär vill se lite fin ut osv. But every single time? I mean come on dude, han tycker förmodligen om den som DU är också, och inte bara det han ser. Right?
Och om det vore så att fallet inte är så. Så måste vi inse att dom som vi är, är perfekta- på sitt vis. Att inte vara perfekt är att vara perfekt! So, screw him if he's all about the looks.

Jag har insett att jag aldrig kommer vara den dära perfekta tjejen, med en bra hårdag varje dag. Utan något som jag hade velat ändra på. Jag kommer aldrig vara den som kan bära vitt utan att spilla på det och jag kommer aldrig vara den som aldrig gör fel.
Jag är den jag är. Och efter en lång väg och en massa tid så kan jag faktiskt säga att jag älskar att vara den jag är. Och ingen oviktig nolla ska kunna komma och säga att jag är si och så, för jag vet precis vem jag är. Vad jag är värd och vad jag förtjänar.
LOVE.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar